Verzenden & retourneren

De voordelen van verzending door Luxar.nl

  • SNELLE LEVERING
  • ZORGVULDIG VERPAKT
  • ALTIJD TRACK & TRACE CODE
  • GRATIS BEZORGING VANAF 99
  • PAKKETJES THUIS OF OP UW WERK LATEN BEZORGEN
  • PAKKETJE LATEN BEZORGEN BIJ EEN POSTNL AFHAALPUNT BIJ U IN DE BUURT

PostNL afhaalpunt

U kunt uw pakketje ook laten bezorgen bij een PostNL afhaal punt bij u in de buurt.
Als u naam, e-mailadres, postcode en huisnummer invult komt er een keuze uit vele PostNL afhaalpunten bij u in de buurt.
Het voordeel hiervan is dat u dus niet thuis hoeft te zijn voor bezorging en u het pakketje kan ophalen wanneer u dat uit komt.

Met zorg verpakt

Alle bestellingen worden met veel zorg verpakt. U ontvangt van ons altijd een Track & Trace code per e-mail zodat u de levering van uw bestelling kunt volgen. Indien u een account bij ons heeft aangemaakt, kunt u hierop inloggen om de actuele status van uw bestelling in te zien.

Gratis verzending*

Indien u voor 99 euro of meer besteld, is de bezorging kosteloos voor Nederland, Belgie, Luxemburg en Duitsland. Dit geldt alleen voor bestellingen met een maximum lengte van 110 cm.

Onze verzendtarieven:

Verzendkosten NEDERLAND:
Bestellingen boven € 99 geen verzendkosten.
Bestellingen onder € 99 > € 4,95 verzendkosten.

Verzendkosten BELGIË, LUXEMBURG & DUITSLAND:
Bestellingen boven € 99 geen verzendkosten.
Bestellingen onder € 99 > € 6,95 verzendkosten.

Verzendkosten FRANKRIJK, DENEMARKEN, GROOT BRITTANNIË, ITALIE, OOSTENRIJK, SPANJE & ZWEDEN:
Alle bestellingen € 23,95 verzendkosten.

Verzendkosten rest van EUROPA:
Alle bestellingen € 29,95 verzendkosten.

Verzendkosten rest van de WERELD:
Alle bestellingen € 49,95 verzendkosten.

* Bovenstaande orderbedragen en verzendkosten zijn inclusief BTW.

Levertermijn

Indien u voor 21:00 uur besteld is de levering in de meeste gevallen al de volgende werkdag bij u. Wij streven er altijd naar uw bestelling, met 1 a 2 werkdagen na ontvangst van de betaling, binnen de Benelux bij u te hebben afgeleverd. Het kan voorkomen dat een product niet voorradig is en dan kunnen wij helaas niet voldoen aan deze levertermijnen.
Let wel: Voor leveringen zijn wij mede afhankelijk van onze verzendpartners. Voor eventuele fouten / vertragingen die bij onze verzendpartner ontstaan, kunnen wij geen verantwoordelijkheid dragen. Wat wij wel kunnen en zullen doen, is uitzoeken wat er de hand is en de mogelijkheden voorleggen voor het zo spoedig mogelijk leveren.

Meerdere pakketten

Om uw bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren, kan het voorkomen dat u meerdere pakketten ontvangt. Ook kan het voorkomen dat niet alle pakketten op dezelfde dag bij u worden aangeboden. Uiteraard krijgt u per pakket een Track & Trace code per e-mail toegezonden. Wij doen er alles aan om dit tot een minimum te beperken. Dank voor uw begrip.

Onbezorgbaar

Indien uw pakket niet afgeleverd kan worden door het verkeerd opgeven van de adresgegevens of het meerdere malen niet af kunnen leveren, en het pakket komt retour, dan rekenen wij de kosten voor de retourzending en een mogelijke tweede verzending in overleg aan u door.

Pallets

Heeft u een grote bestelling en wordt deze op een pallet bezorgt, dan stemmen wij de leverdatum voortijdig met u af. Indien u de pallet weigert, het door u opgegeven adres niet klopt of u niet thuis bent op de afgesproken leverdatum, worden voor de tweede poging de verzendkosten een tweede keer in overleg aan u in rekening gebracht.

Beschadigd pakket aan de deur

Wanneer de geleverde verpakking beschadigd is wanneer u het in ontvangst neemt, verzoeken wij u daar direct melding van te maken bij het aftekenen voor de levering. Wij raden u dan ook aan om bij de in ontvangst name van het product naast uw handtekening het woord 'SCHADE' te vermelden.

Ook verzoeken wij u direct een vijftal kwalitatief goede foto's te maken. Om een schadeclaim in behandeling te kunnen nemen, hebben wij minimaal de volgende foto's nodig:

  • De buitenverpakking inclusief de verzendlabel
  • Het beschadigde product
  • De beschadiging
  • De binnen verpakking, van bovenaf genomen
  • Het toegepaste vulmateriaal


Let op: Wanneer u dit niet doet, kunnen wij bij constatering van beschadigde goederen na levering, de goederen niet altijd meer retour nemen. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Beschadigd of missend product in het pakket

Is het door u bestelde product beschadigd of is de verpakking geopend en mist er een onderdeel van uw bestelling, volg dan bovenstaande procedure. Hierbij is het erg belangrijk dat de verpakkingsmaterialen en de verpakkingswijze zo goed mogelijk op de foto staan.
Let op: Wanneer u dit niet doet, kunnen wij bij constatering van beschadigde goederen na levering, de goederen niet altijd meer retour nemen. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Wat moet ik doen in geval van een beschadigd pakket aan de deur?

Is de verpakking van het pakket beschadigd of ziet de doos er geopend uit, geef dit dan direct door aan de chauffeur en weiger het pakket! Accepteert u het pakket toch, dan vragen wij u aan de deur in het bijzijn van de bezorger 5 kwalitatief goede foto's te maken van de beschadigde verpakking te maken. Indien mogelijk met de bezorger op de achtergrond. Met het oog op het afwikkelen van mogelijke claims heeft u een ondertekend formulier inzake de ontvangst van een beschadigd pakket van de bezorgdienst nodig. Alleen in dat geval kunnen wij een beroep voor u doen op onze transportverzekering. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Wat moet ik doen met een beschadigd product?

Is het door u bestelde product beschadigd of is de verpakking geopend en mist er een onderdeel van uw bestelling, maak dan direct 5 kwalitatief goede foto's van het beschadigde of missende product nog in de verpakking. Hierbij is het erg belangrijk dat de verpakkingsmaterialen en de verpakkingswijze zo goed mogelijk op de foto staan. Alleen in dat geval kunnen wij een beroep voor u doen op onze transportverzekering. Neem daarna direct zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Wat moet ik doen om een aankoop te retourneren / annuleren?

Het kan voorkomen dat u na aanschaf van een product erachter komt dat u eigenlijk een ander product had willen bestellen. Neem in dat geval binnen 60 dagen na ontvangst van de producten contact met ons op, om de aankoop te retourneren of om te ruilen. Het product kan alleen ongebruikt, onbeschadigd, en in de originele verpakking geretourneerd worden. Vanaf het moment van annulering dient u het product binnen 30 dagen terug te sturen. De kosten van het retour zenden zijn altijd voor uw eigen rekening. Zodra wij het product retour hebben ontvangen, zullen wij u het aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na uw annulering terugstorten. Ontvangen wij binnen 30 dagen geen product retour, dan wachten wij met terugbetalen. Terug betalen doen wij in principe via hetzelfde betaalmiddel welke u ook heeft gebruikt bij het afrekenen. Terugbetaling middels een ander betaalmiddel gebeurt alleen indien u op ons verzoek daarmee akkoord gaat.

U kunt het (de) product(en) retour sturen naar ons dan kunnen wij een creditfactuur maken en krijgt u het geld terug.
Product(en) moet(en) onbeschadigd en compleet zijn, en in de originele verpakking zitten.
Graag in een grotere doos, inclusief pakbon, met voldoende verpakkingsmateriaal retour sturen naar onderstaand adres:

Luxar
Edisonstraat 65
7006RB Doetinchem

Indien het antwoord dat u zoekt hierboven niet tussen staat, verwijzen wij u door naar onze pagina met veel gestelde vragen.